عطاران به دیدار خاتمی رفت (+عکس)

![]() تاریخ درج : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ سرفصل : خبرهای ویژه | منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار خلاصه مطلب : حواشی پیش آمده پیرامون نمایش چهرهی حضرت ابوالفضل(ع) در فیلم سینمایی «رستاخیز» این روزها به یکی از خبرهای داغ تبدیل شده است و در دو اظهار نظر تازهی رییس سازمان سینمایی و وزیر ارشاد دربارهی این موضوع صحبت شده است، اما با دو محتوای متفاوت! ه گزارش سینمانگار، حواشی پیش آمده پیرامون نمایش چهرهی حضرت ابوالفضل(ع) در فیلم سینمایی «رستاخیز» این روزها به یکی از خبرهای داغ تبدیل شده است و در دو اظهار نظر تازهی رییس سازمان سینمایی و وزیر ارشاد دربارهی این موضوع صحبت شده است، اما با دو محتوای متفاوت! وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میگوید که «برای اکران عمومی این فیلم باید این نگرانیها رفع شود تا چهره حضرت عباس(ع) کاملا مشخص نباشد» اما رییس سازمان سینمایی تاکید دارد بر اینکه «عوامل این فیلم نظرات مراجع را اخذ کردهاند و در صورت صلاحدید میتوانند آنها را منتشر کنند.» علی جنتی گفت: نگرانیهای مراجع باید برای اکران عمومی فیلم سینمایی «رستاخیز» برطرف شود که این نگرانیها به کارگردان فیلم نیز ابلاغ شده است. به گزارش ایسنا، وزیر ارشاد 28 بهمن ماه در حاشیهی مراسمی دربارهی حاشیههای فیلم «رستاخیز» مطرح کرد: ما کم کم به این حاشیهها عادت کردهایم. ساخت این فیلم حدود هشت، 9 سال قبل آغاز شده و بیش از 90 درصد ساخت این فیلم قبل از تشکیل دولت جدید بوده است. وی ادامه داد: این فیلم، فیلمی است که تاریخ عاشورا را روایت میکند و در عین حال دغدغه و نگرانی مراجع برای نشان دادن تاثیر حضرت عباس(ع) درست است و ما به نگرانیها نیز احترام میگذاریم البته این نگرانیها به کارگردان فیلم هم ابلاغ شده که باید آنها را مورد توجه قرار دهد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای اکران عمومی این فیلم باید این نگرانیها رفع شود تا چهره حضرت عباس(ع) کاملا مشخص نباشد و یا هالهای از نور چهره را فراگیرد چرا که قداست چهره ایشان باید محفوظ بماند. ******* اما رییس سازمان سینمایی کشور دربارهی حواشی فیلم «رستاخیز» و نمایش چهره حضرت ابوالفضل (ع) گفت: عوامل این فیلم نظرات مراجع را اخذ کردهاند و در صورت صلاحدید میتوانند آنها را منتشر کنند. حجتالله ایوبی که در حاشیهی مراسم اختتامیهی جشنوارهی فیلم فجر شامگاه 27 بهمن ماه سخن میگفت، ادامه داد: فیلم «رستاخیز» حاصل تلاش چندین ساله است و طبیعتا مانند خیلی از فیلمهای دیگری که در خصوص مسائل دینی و تاریخ اسلام هستند، همیشه پرداختن به این موضوعات سخت، دشوار و پرهزینه است. وی ادامه داد: تقریبا یک دهه روی این فیلم کار شد تا بالاخره برای جشنواره امسال آماده شد، البته حساسیتهایی را برانگیخت و من میخواهم از این فرصت استفاده کنم و در خصوص همین حساسیتها صحبت کنم. رییس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: یکی از مراجع تقلید امروز پیامی دادند و ما در اصول فقه هم داریم که آیا امر مولوی دال بر فوریت دارد یا نه؟ و من معتقدم دال بر فوریت دارد و فوری باید جواب داد. ایوبی تصریح کرد: پروانه نمایشی برای این فیلم در جشنواره فجر داده شد و در آن قید شد که فیلم باید مجوزهای شرعی و قانونی لازم را هم داشته باشند. تهیهکنندگان این فیلم مجوزهایی را عرضه کردند وی افزود: دو بحث در خصوص این فیلم وجود دارد؛ یکی بحث نشان دادن تصویر معصومین است که البته تصویر معصومی نشان داده نشد و تصویر قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل(ع) نشان داده شده، در این خصوص مجوزها و فتاوی را به ما عرضه کردند که البته اگر تهیهکنندگان صلاح بدانند و با دفاتر هماهنگ کنند میتوانند اعلام کنند و این به خود عوامل تولیدکننده فیلم بستگی دارد. رییس سازمان سینمایی کشور گفت: مباحثی هم در خصوص محتوا، فیلمنامه و تاریخ فیلم مطرح است که خیلی خوب است در فضای شایسته و بایسته، علما و بزرگان و نمایندگان مراجع عظام و همه بزرگانی که امرشان بر ما حجیت دارد، بنشینند، ببینند و نکات را یادآوری کنند. ایوبی اظهار کرد: من فکر میکنم تهیهکننده و کارگردان و عوامل فیلم قطعا با عشق و علاقه و برای خدمت به حماسه عاشورا و برای معرفی حماسه عاشورا به جهانیان این کار را کردهاند و حتما به دیده منت خواهند پذیرفت ولی من به عنوان رییس سازمان سینمایی عرض میکنم خدمت همه علما و مراجع و بزرگانی که نسبت به این فیلم ملاحظاتی دارند مطمئن باشند، سازمان سینمایی کشور خودش را ملزم میداند این ملاحظات را در نظر بگیرد. وی افزود: البته درخواست عاجزانهای دارم که طوری با کسانی که دراین مسیرهای سخت میخواهند قدم بگذارند و در خصوص دین و ائمه فیلم بسازند، رفتار شود که آنها هم ناامید و مایوس نشوند. رییس سازمان سینمایی کشور عنوان کرد: متاسفانه گاهی پروژههای بزرگ و ملی این گونه، ممکن است دستخوش یک سری انتقامگیریهای حزبی، گروهی و سیاسی بشود که امیدوارم اینها کنار برود و در فضای درست و آرام با حضور اهالی فکر و اندیشه این فیلم دیده بشود و ملاحظات برطرف شود. |
![]() شصت و ششمین دوره مراسم سالانه جوایز بفتا برگزیدگانش را شناخت تاریخ درج : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ سرفصل : سینمای جهان | منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار خلاصه مطلب : شصت و ششمین دوره مراسم سالانه جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا (بفتا) شب گذشته در اپراخانه سلطنتی لندن برگزار شد. به گزارش سینمانگار، شصت و ششمین دوره مراسم سالانه جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا (بفتا) شب گذشته در اپراخانه سلطنتی لندن برگزار شد. استفن فرای بازیگر و کمدین بریتانیایی اجرای مراسم شب گذشته جوایز بفتا(که به اسکار انگلیسی شهره است) را بر عهده داشت، که در آن ستاره هایی چون لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، آنجلینا جولی، تام هنکس، مت دیمن، کریستین بیل، کریستوف والتس، بردلی کوپر و اوما تورمن حضور داشتند. فیلم «جاذبه» ساخته آلفونسو کوارون کارگردان مطرح مکزیکی تبار، با دریافت شش جایزه، فاتح این دوره از جوایز بفتا بود، هرچند که در مهمترین جایزه این رویداد، عنوان بهترین فیلم را به «12 سال بردگی» ساخته استیو مککوئین واگذار کرد. آلفونسو کوارون برای ساخت فیلم سه بعدی «جاذبه» جایزه بهترین کارگردان مراسم بفتا را دریافت کرد. جوایز بهترین فیلم بریتانیایی، بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی، بهترین صدا و بهترین جلوههای ویژه تصویری، نیز دیگر عناوینی بود که فیلم «جاذبه دریافت کرد. آلفونسو کوارون پس از دریافت جایزه اش گفت: صرف نظر از لهجه ام، خود را بخشی از صنعت فیلمسازی بریتانیا میدانم، چون 13 سال است که در این کشور زندگی می کنم و نیمی از فیلمهایم را در اینجا ساخته ام. به گزارش سینمانگار، «12 سال بردگی» ساخته جدید استیو مککوئین بریتانیایی، جایزه بهترین فیلم شصت و ششمین دوره مراسم بفتا را از آن خود کرد. همچنین چوئیتل اجیوفور بازیگر اصلی این فیلم، جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. کیت بلانشت نیز به جهت بازی قدرتمندش در فیلم «جازمین غمگین» جدیدترین ساخته وودی آلن، جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. وی پس از کسب این جایزه آنرا به فیلیپ سیمور هافمن بازیگر تازه درگذشته آمریکایی اهدا کرد. برخد عبدی بازیگر سیاهپوست به جهت بازی در فیلم «کاپیتان فیلیپس» جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد. او که پیش از این راننده ماشین های لیموزین بوده، پس از دریافت جایزه اش، ضمن تشکر از سایر بازیگرانی که در این فیلم نقش دزدان دریایی را بازی کرده اند، گفت: ما از هیچ به اینجا رسیدیم. در بخش بهترین بازیگر مکمل زن، جنیفر لارنس بازیگر جوان و مطرح آمریکایی با بازی در فیلم «کلاهبرداری آمریکایی»، جایزه را از آن خود کرد. لارنس در مراسم شب گذشته حضور نداشت و جایزه اش را دیوید ا. راسل کارگردان فیلم «کلاهبرداری آمریکایی» دریافت کرد. در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسیزبان، جایزه به فیلم ایتالیایی «زیبایی بزرگ» به کارگردانی پائولو سورنتینو تعلق گرفت. این فیلم که در میان پنج نامزد نهایی بهترین فیلم خارجیزبان مراسم اسکار 2014 حضور دارد، چندی پیش در مراسم گلدن گلوب نیز این عنوان را از آن خود کرد. به گزارش سینمانگار، در بخشی از مراسم شب گذشته جوایز بفتا، از یک عمر فعالیت هنری و سینمایی هلن میرن بازیگر مطرح و کهنه کار انگلیسی تقدیر شد. شاهزاده ویلیام جایزه ویژه بفتا را به هلن میرن اهدا کرد. جایزه خدمت چشمگیر به سینمای بریتانیا نیز به پیتر گریناوی فیلمساز بریتانیایی اعطا شد. فهرست کامل برندگان شصت و ششمین دوره مراسم جوایز بفتا به شرح زیر است: بهترین فیلم: «12 سال بردگی»، استیو مککوئین، آنتونی کاتاگاس، برد پیت، دیدی گاردنر و جرمی کلاینر بهترین کارگردان: آلفونسو کوارون، «جاذبه» بهترین بازیگر نقش اول مرد: چوئیتل اجیوفور، «12 سال بردگی» بهترین بازیگر نقش اول زن: کیت بلانشت، «جازمین غمگین» بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: برخد عبدی، «کاپیتان فیلیپس» بهترین بازیگر زن نقش مکمل: جنیفر لارنس، «کلاهبرداری آمریکایی» بهترین فیلم بریتانیایی سال: «جاذبه»، آلفونسو کوارون، دیوید هیمن و خوناس کوارون بهترین فیلم غیر انگلیسیزبان: «زیبایی بزرگ» ساخته پائولو سورنتینو از کشور ایتالیا بهترین فیلمنامه اورجینال: «کلاهبرداری آمریکایی»، اریک وارن سینگر و دیوید ا. راسل بهترین فیلمنامه اقتباسی: «فیلومنا»، استیو کوگان و جف پاپ بهترین فیلم بلند انیمیشن: «یخزده»، کریس باک و جنیفر لی بهترین فیلم مستند: «عمل قتل»، جاشوا اوپنهایمر بهترین فیلمبرداری: «جاذبه»، امانوئل لوبزکی بهترین موسیقی متن فیلم: «جاذبه»، استیون پرایس بهترین تدوین: «شتاب»، دان هنلی و مایک هیل بهترین طراحی صحنه: «گتسبی بزرگ»، کاترین مارتین و برورلی دان بهترین طراحی لباس: «گتسبی بزرگ»، کاترین مارتین بهترین جلوههای ویژه تصویری: «جاذبه»، تیم وبر، کریس لارنس، دیو شرک، نیل کوربولد و نیکی پنی بهترین صدا: «جاذبه»، گلن فریمنتل، اسکیپ لیوسی، کریستوفر بنستید، نیو ادیری و کریس مانرو بهترین چهرهپردازی و مو: «کلاهبرداری آمریکایی»، اولین نوراز، لوری مکوی-بیل و کاترین گوردون بهترین فیلم کوتاه بریتانیایی: «اتاق 8»، جیمز دبلیو. گریفیث و سوفی ونر بهترین فیلم اول یک نویسنده یا کارگردان یا تهیهکننده بریتانیایی: کیران ایوانز برای فیلم «کلی+ویکتور» بهترین انیمیشن کوتاه بریتانیایی: «خوابیدن با ماهیها»، جیمز واکر، سارا وولنر و یوسف الخلیفه جایزه دوستی بفتا: هلن میرن بهترین ستاره نوظهور (جایزه ویژه تماشاگران): ویل پولتر جایزه خدمت چشمگیر به سینمای بریتانیا: پیتر گریناوی |
![]() ضرغامی: جهت پخش ادامه سریال «سرزمين كهن» تا زمان حل كامل اختلافنظرها صبر خواهيم كرد تاریخ درج : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ سرفصل : تلویزیون | منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار خلاصه مطلب : عزتالله ضرغامی رئيس سازمان صداوسیما در ديدار با تعدادی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی، پيرامون پخش سريال «سرزمين كهن» گفت تا زمان حل كامل اختلافنظرها و رسيدن به يک نتيجه مورد توافق صبر خواهيم كرد. به گزارش سینمانگار، عزتالله ضرغامی رئيس سازمان صداوسیما در ديدار با تعدادی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی، پيرامون پخش سريال «سرزمين كهن» گفت تا زمان حل كامل اختلافنظرها و رسيدن به يک نتيجه مورد توافق صبر خواهيم كرد. در نشست تعدادی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی با رئيس سازمان صداوسیما، در خصوص سريال «سرزمين كهن»، این نمايندگان نقطهنظرهای خود را پيرامون سريال «سرزمين كهن» و جايگاه برجسته قوم بختياری در تاريخ ايران، با عزتالله ضرغامی در ميان گذاشتند. رئيس سازمان صداوسیما در اين نشست با اشاره به واقعيتهای سريال «سرزمين كهن» كه در بخشهای بعدی اش به تصوير كشيده شده است، گفت: به هيچ وجه راضی نمی شويم تا يک مجموعه تلويزيونی فاخر و انقلابی موجب نارضايتی بخشی از مردم به ويژه مردم انقلابی و شهيدپرور بختياری شود لذا تا زمان حل كامل اختلافنظرها و رسيدن به يک نتيجه مورد توافق صبر خواهيم كرد. در اين نشست نمايندگان شهرهای دزفول، مسجدسليمان، لردگان، شوشتر و كُتوند، لنجان، خمينی شهر و اليگودرز حضور داشتند. |
به گزارش عصر ایران،پخش صحنه هایی در قسمت آخر این سریال ترکی که در آن سلطان سلیمان، به دست خود پسرش مصطفی را خفه می کند، بخش عمده ای از مخاطبان را به واکنش علیه این شاه عثمانی واداشته است.
پخش این قسمت از سریال در عین حال تاثیر مثبتی در رویکرد مردم ترکیه نسبت به شاهزاده مصطفی و مقبره او داشته، چرا که شمار زیادی از شهروندان در شهر بورسا به زیارت مقبره این شاهزاده شتافته و استاندار بورسا هم تصمیم به ترمیم مقبره و توسعه محوطه آن گرفته است.
در همین حال، روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه درباره واکنش مردم ترکیه به سلطان سلیمان نوشت: خشم و غضب مردم ترکیه درباره سلطان سلیمان قانونی به اوج خود رسیده، به گونه ای که حسن کوز یک شهروند 47 ساله ترک با ارائه دادخواستی به دادستان کل، خواهان حذف صفت سلطان از نام سلیمان و بازگرداندن اعتبار و جایگاه معنوی به پسرش شاهزاده مصطفی شد.
به نوشته این روزنامه، یکی از نوه های سطان عبدالمجید که مقیم استانبول است، تماس های تلفنی و نامه هایی با مضمون خشم و توهین و ناسزا دریافت کرده که در آن ها وی را با صفت نواده قاتلان خطاب قرار داده اند!
همچنین درهفته گذشته، در شبکه های تلویزیونی ترکیه ده ها برنامه گفتگو پخش شد که به طور مفصل به بررسی حادثه قتل سلطان سلیمان و شاهزاده مصطفی اختصاص یافت.
در همین حال برخی از مخالفان دولت ترکیه نیز تلاش کردند تا از جار و جنجال های به وجود آمده درخصوص این واقعه تاریخی در ارتباط با اوضاع کنونی ترکیه بهره برداری کنند.
مخالفان ترک این سوال را مطرح کردند که آیا همان گونه که سلطان سلیمان پسرش را قربانی کرد، رجب طیب اردوعان نخست وزیر ترکیه نیز پسرش بلال را در ارتباط با قضیه فساد برای باقی ماندن درقدرت قربانی خواهد کرد؟!
موضوع سریال حریم سلطان به زندگی سلطان سلیمان قانونی شاه عثمانی ها مربوط می شود و این سریال به زندگی شخصی سلطان سلیمان و زوایای پنهان وقایع و حوادث کاخ او می پردازد.
سلطان سليمان اول ملقب به قانونى دهمین سلطان امپراتوری عثمانی بود که از سال ۱۵۲۰ تا لحظه مرگش در سال ۱۵۶۶ بر امپراتوری عثمانی حکم راند و از این لحاظ طولانیترین دوره سلطنت را در میان خاندان عثمانی داراست.
به گزارش ایبنا به نقل از گاردین، رولینگ دومین کتابش را با امضای رابرت گالبرایت و با عنوان «کرم ابریشم» منتشر میکند.
«کرم ابریشم» نیز یک کتاب جنایی خواهد بود و بر کشتن یک رمان نویس که شخصیتهایی ناخوشایند در رمانش خلق کرده، تمرکز دارد.این رمان نویس که تقریبا چهرهای غرضآلود از هر کسی که به او نزدیک بوده، در آثارش ترسیم کرده، برای انتقامجویی کشته میشود.
«کرم ابریشم» دومین رمان رولینگ درباره یک کارآگاه خصوصی و یک سرباز کهنه کار جنگ به نام کورموران استرایک است.این کارآگاه با دستیار جوانش رابین الاکوت 24 ماه ژوئن از سوی انتشارات لیتل براون روانه بازار نشر میشود. ناشر این کتاب را یک اثر جنایی خوشخوان که همه چیز در آن در حال تغییر است، توصیف کرده است.
این کتاب با جستجو برای یافتن رمان نویسی به نام اوون کویین که ناپدید شده، شروع میشود. ابتدا همسر او فکر می کند شوهرش چند روزی را دور از خانه سر میکند و سرانجام مجبور میشود کارآگاهی برای پیدا کردن او استخدام کند.
نتیجه تحقیقات این کارآگاه نشان میدهد ناپدید شدن این نویسنده جدیدتر از آنچیزی است که همسرش تصور می کند. این رمان نویس به تازگی دست نوشتههای یک اثر جدید را که در آن تقریبا همه آشنایانش را غرض آلود معرفی کرده به پایان برده است. اگر این رمان منتشر شود زندگی های زیادی را به نابودی میکشاند و این به معنای آن است که آدمهای زیادی ممکن است در آرزوی ساکت کردن او بوده باشند. پیدا شدن جسد کویین که به طرز وحشیانهای به قتل رسیده، نشان میدهد باید پای قاتلی بیرحم در میان باشد.
«کرم ابریشم» سومین رمان رولینگ برای بزرگسالان است و دومین رمانی خواهد بود که او با نام مستعار گالبرایت به بازار میفرستد.
رمان نویسی که مجموعه پرفروش «هری پاتر» را خلق کرده نخستین کتابش برای بزرگسالان را با نام «جای خالی ناگهانی» منتشر کرد. کتاب دوم او با نام «آوای کوکو» با نام مستعار منتشر شد که درباره کشته شدن یک چهره مشهور دنیای مد بود. در این کتاب کارآگاه کورموران استرایک برای نخستین بار ظاهر شد.
بانی فیلم -گروه سینمای جهان- وصال روحاني: ميكلوش يانچو با فيلم هاي پر ابتكارش درباره جامعه فرهنگي و سياسي مجارستان، بر نسل هاي متعددي از فيلمسازان در كل اروپا اثر گذاشت و يك الگو در سينماي اين كشور بوده است.
سالها پيش از آن كه ايستوان ژابو پيشاهنگ فيلمسازي در مجارستان شود و امثال بلاتار در جامعه سينمايي اين كشور پيشتازي كنند، اين ميكلوش يانچو بود كه به سينماي مجارستان چهره اي بين المللي بخشيد و به آن هويت داد و تبديل به نماد غنا و قوت مضامين آن شد و به تبع آن مرگ اخير وي كه در 93 سالگي او روي داد، مجارستان و كل شرق اروپا را از يكي از شمايل هاي بزرگ هنري خود بي بهره ساخته است.
در روزگار حكومت مطلقه كمونيسم بر شرق اروپا، ميكلوش يانچوي بزرگ فيلم هايي ساخت كه هم كاپيتاليسم در آن محكوم مي شد و هم بنيادهاي ماركسيسم و لنينيسم خلاف انگاره هاي انساني معرفي مي شد. برخي فيلم هاي يانچو منادي سوسياليسم بهتر و استقلالي بود كه مي توانست انتظار مجارستان را در صورت عدم رويكرد اين كشور به يك كمونيسم خشك و از نوع لنيني آن بكشد. در عين حال يانچو هرگز كاري نكرد كه نيروهاي غربي بتوانند از كارهاي خود براي تقويت ايده هاي سرمايه داري خود در شرق اروپا بهره بگيرند، از منظر آنها كه ديالوگ هاي آثار يانچو گاهي زبان عام مردم براي بيان دردهاي سوسياليسم و حركات برخي قهرمانانش مانند بند بازي بالرين هاي مسلط بود، يانچو شروع كننده موجي بود كه مي توان آن را نهضت هنرمندان ناراحتي از كمونيسم در شرق اروپا ناميد. نهضتي كه مي گفت بنيادهاي سوسياليسم دولتي توام با دروغ و كجروي است و به مردم آسيب مي زند و بايد ترميم شود و حتي انتقاد او از دولت هاي بعد از سقوط كمونيسم نيز روش هاي اوليه وي را زير سؤال نبرد.
بانی فیلم - گروه سينماي ايران - جواد طوسي: 45 سال از حضور مؤثر مسعود كيميايي در سينما مي گذرد و قاعدتاً در اين مدت طولاني بايد سبك و شيوه فيلمسازي اش (بد يا خوب) براي مخالفين او و كساني كه به هر دليلي با اين نوع سينما و آدمها و دنيا و ادبيات و جهان بيني شان ميانه اي ندارند، روشن شده باشد. ولي جالب و خنده دار اينكه باز در نق زدن ها و پنبه زني هاي شفاهي و مكتوب اين جماعت (در قالب نقد و تحليل فيلم) با حرفهايي روبرو مي شويم كه انگار گوينده هنوز با نشانه ها و مؤلفه هاي بديهي اين سينما و خالقش آشنا نيست و يا عامدانه خودش را به كوچه علي چپ مي زند تا حرفي بزند و عقده گشايي كند و به فيلمسازي كه چهار دهه و نيم از كارش را پشت سر گذاشته توصيه ميكند كه ديگر فيلمسازي را ببوسد و كنار بگذارد! اين است آشفته بازار فضاي كنوني نشريات ما كه به هر تازه از گرد راه رسيده اي اجازه ميدهند خودش را منتقد بداند و درباره هر فيلم و فيلمساز و دوره هاي تاريخي و منتقدانش (با در نظر گرفتن جو حاكم پيرامون آن فيلم، بدون آنكه خودش به درك و بينش مستقل رسيده باشد) اظهار نظر كند. براي خالي نبودن عريضه سري به روزنامه تازه منتشر شده «آسمان» بزنيد و نام منتقدان و يادداشت نويسان شماره اولش را ببينيد. ميشود اين آدمهاي جوياي نام و نوشته هايشان را جدي نگرفت تا مبادا امر به آنها مشتبه شود كه «دممان گرم، عجب ضدحالي زديم!» اما چون كارگزاران محترم اين گونه نشريات مستقل! ادعاي فرهنگي بودن و اصلاح طلبي ( با تعريف خود) دارند، توصيه ميشود نگاهي به اين هتاكي ها كه با اعتماد به نفس وقيحانه اي نگاشته شده بيندازند و ببينند كجاي اين اباطيل و مچ گيري هاي كودكانه با «نقد فيلم» همخواني دارد؟
براي اين همكلامي، هر اسمي مي خواهيد بگذاريد. رفيق بازي، شيفتگي، حمايت بي چون و چرا، يا احساس وظيفه در اين بازار مكاره نسبت به فيلمساز كهنه كاري كه سينما را خوب مي شناسد و هنوز سنگ عقايدي را به سينه مي زند و پاي اصول و اخلاقياتي ايستاده كه ديگر در اين تركتازي بي مايگان و شو و نمايش احمقانه ي بي خبران و ظاهر بينان خريداري ندارد.
احمدرضا درویش کارگردان فیلم رستاخیز در خصوص اعتراضات جمعی از مردم و مراجع نسبت به نشان دادن چهره اهل بیت(ع) به باشگاه خبرنگاران گفت: شرایط کنونی به گونهای است که بهتر است سکوت کنم و پاسخی به اعتراضات ندهم.
وی در پاسخ به اینکه شما به عنوان کارگردان بهترین کسی هستید که میتوانید در خصوص این فیلم صحبت کنید، عنوان کرد: من میدانم که باید به عنوان کارگردان فیلم پاسخی دهم یا صحبتی کنم اما بگذارید فعلا دوستان نظرشان را بدهند.
درویش با اشاره به اعتراضات اظهار داشت: اعتراضات اشکالی ندارد، من فعلا در این خصوص پاسخی نمیدهم.
به گزارش مهر، تجمع اعتراضآمیز هیئات مذهبی نسبت به ساخت و پخش فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش یکشنبه شب 27 بهمن در مسجد ارک تهران برگزار شد.
در این مراسم که به همت هیئت محبان المرتضی(ع) و با حضور جمعی از هیئات مذهبی برپا شد حاج حسین سازور، حاج محمود ژولیده، حاج سید مجید بنی فاطمه، حاج مهدی سلحشور و فرجالله سحشور نیز حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم پس از مداحی سید مجید بنیفاطمه، حسین اللهکرم از فعالان عرصه سیاست و رئیس کنونی شورای هماهنگی نیروهای حزبالله ضمن گرامیداشت سالروز شهادت جمعی از عزاداران حسینی در واقعه آتشسوزی مسجد ارک به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی این حادثه اشاره کرد و گفت: تمامی کسانی که در این ماجرا به دیدار سیدالشهدا(ع) نائل شدند انتخاب شدههای خدا بودند و اینطور نبود که بگوییم در اثر اتفاق چنین سرنوشتی برایشان رقم خورده است.
اللهکرم در ادامه به موضوع اعتراض علما و هیئات مذهبی به فیلم «رستاخیز» پرداخت و افزود: تحریفات و جسارتهایی که نسبت به خاندان اهل بیت (ع) در این فیلم صورت گرفته به هیچ وجه قابل اغماض نیست و این حرفهای ما نقد نیست بلکه اعتراض است.
بانی فیلم - گروه سينماي ايران- ساناز قنبري: سفير استراليا در ايران جايزه «آسياپاسفيک اسکرين» را در ايران به سازندگان فيلم «حوض نقاشي» اهداء کرد.
سفير استراليا در ايران در اقامتگاهش در ايران و با حضور تعدادي از فيلمسازان ايراني خطاب به منوچهر محمدي تهيه کننده فيلم «حوض نقاشي» بيان کرد:اين فيلم را دو سال قبل تماشا کرده ام و از آن لذت بردم. او با اشاره به وجه انساني که در اين فيلم وجود دارد، ادامه داد: روح تهران را در فيلم «حوض نقاشي» مي بينيم.
در این مراسم «پال فولي» سفير استراليا گفت: فيلمهاي ايران در دنيا شناخته شده هستند و امکان همکاري ميان ايران و استراليا براي ساخت فيلم هم وجود دارد. او همچنين با بيان اينکه بسياري از فيلمهاي ساخت استراليا در هاليوود به نمايش درآمده اند، گفت: براي بسياري از کارگردانها وقتي موقعيتي پيش مي آيد به سمت هاليوود ميروند چون آنجا صنعت پولساز است. منوچهر محمدي (تهيه کننده) هم با تشکر از پال فولي و اشاره به اينکه با يک سفير فرهنگي روبه رو است گفت: فيلمسازي کار سختي است و با تلاشها و فضايي که پيش آمده شاهد حرکت رو به جلو سينماي ايران هستيم.
در اين مراسم «بر تيت» رئيس و سرپرست يونسکو در ايران، مازيار ميري (کارگردان ) و کمال تبريزي، محمدمهدي عسگرپور، همايون اسعديان،حامد محمدي از جمله سينماگران حاضر بودند.
مازيار ميري: «حوض نقاشي»
جداي از سينماي پرافتخار ايران نيست
مازيار ميري با بيان اين مطلب که «حوض نقاشي» جداي از سينماي پر افتخار ايران نيست، به «باني فيلم» گفت: سينماي ايران پايه انسانيت، گفتگو و نگاه به مسائل انساني دارد و اصولاً در تمام جهان شناخته شده است. بدون سينماي ايران خيلي از فستيوال هاي جهان چيزي کم دارند و «حوض نقاشي» در همين سينما و در همين شرايطي که سينماي شريف ايران دارد سعي کرده قدم بردارد. اميدوارم سينماي ايران همچنان عامل موفقيت فرهنگي کشور باشد.
نگار جواهريان:اگر كسي صاحب نگاه باشد با او همكاري مي كنم
نگار جواهريان نيز كه در اين مراسم حضور داشت در پاسخ به اينكه كار كردن با نيما جاويدي به عنوان يك فيلمساز چگونه بود، به «باني فيلم» گفت: من با كارگردانان فيلم اولي زيادي همكاري كردم. در اولين كار بهنام بهزادي، بهرام توكلي و... حضور داشتم و كار با نيما جاويدي برايم تجربه عجيبي نبود.
وي افزود: اگر كسي صاحب نگاهي در سينما باشد و احساس كنم كه مي تواند زبان، رنگ، بو و... تازه اي را به سينما بدهد قطعاً با او همكاري مي كنم.
منوچهر محمدي:
از «حوض نقاشي» در پوسان استقبال فوق العاده اي شد
منوچهر محمدي درباره موفقيت هاي بين المللي «حوض نقاشي» به «باني فيلم» گفت: «حوض نقاشي» بعد از اينكه در جشنواره فجر شركت كرد، با موفقيت هاي نسبي روبرو شد و در يكسري از جشنوارههاي خارجي هم شركت كرد.
به شخصه در جشنواره پوسان كره جنوبي شاهد استقبال فوقالعادهاي كه از «حوض نقاشي» شد بودم.
همچنين اين فيلم در جشنواره آسيا پاسيفيك كه معروف به اسكار آسيايي است و خانم جواهريان هم كانديد نقش اول بازيگري زن در آن بودند و بسياري از جشنوارههاي ديگر هم حضور داشت.
به گزارش ایسنا، منصور کوشان که پنجم دی ماه سال ۱۳۲۷ در اصفهان به دنیا
آمده بود، یکشنبه (27 بهمنماه) بر اثر ابتلا به بیماری سرطان در نروژ از
دنیا رفت.
محاق؛ خواب صبوحی و تبعیدیها؛ آداب زمینی؛ زنان فراموش شده؛ دهان خاموش؛
راز بهارخواب؛ واهمههای مرگ؛ واهمه های زندگی؛ قربانیان خواب پنهان؛ بودن
از نبودن؛ یک بار دیگر، یک بازی دیگر؛ کسوف عروسکها؛ محفل عاشقان؛
بازیهای پنهان؛ مفهوم دیگر الفبا؛ سالهای شبنم و ابریشم؛ و قدیسان آتش و
خوابهای زمان؛ از جمله آثار برجای مانده از منصور کوشان هستند.
کوشان علاوه بر انتشار این داستانها، نمایشنامهها و مجموعه شعرها، در
مجلههای ادبی همچون «دنیای سخن»، «تکاپو» و «آدینه» و همچنین روزنامه
«آیندگان» نیز فعالیت کرده است.
بانی فیلم - گروه سينماي ايران ـعظيمه كنعاني: سي
ودومين جشنواره فيلم فجر چند روزي است که به پايان راه خود رسيده اما
همچنان ارزيابي ها درباره اين رخداد سينمايي ادامه دارد. در روزهاي اخير
در مورد داوري هاي صورت گرفته حرف و حديث هاي بسياري صورت گرفته است. جداي
از اين مساله که تقريبا در تمامي دوره هاي جشنواره تکرار مي شود بايد به
مساله کيفيت فيلم هاي حاضر در فجر 32 پرداخت.
به نظر مي رسد انتخاب بيش از 60 فيلم در بخشهاي مختلف جشنواره فجر خيلي بر
مبناي کيفيت صورت نگرفته است. اين نکته اي است که بسياري از سينماگران و
کارشناسان به آن اشاره مي کنند. جداي از اين نظم و روال برگزاري جشنواره
امسال بهتر از چند دوره اخير بود.
جشنواره هر چه که بود سال سينمايي خوبي را نويد نداد
ابوالحسن داودي با اشاره به اينکه تعداد فيلم هاي شرکت کننده در جشنواره
بيش از حد استاندارد بوده اند، سال سينمايي خوبي را پيش بيني نکرد.
داودي به «باني فيلم» گفت: در چند سال
گذشته در جريان برگزاري جشنواره نبودم و تنها امسال بود که در بطن ماجرا
قرار داشتم و شايد خودم نتوانم قضاوتي داشته باشم، اما شنيده ها حاکي از آن
است که امسال نظم بيشتري حکمفرما بوده است.
125 فيلم توسط هيأت انتخاب تماشا شد و 65 مورد آن فيلم اول بود. اين رقم
به نسبت آنچه در سه دهه پس از انقلاب گذشته يک رشد تصاعدي داشته است.
وي افزود: بسياري از اين آثار هم فيلم هايي هستند که امکان اکران شدن و پس
دادن سرمايه اوليه شان را پيدا نمي کنند. از طرفي اکران سال آينده را هم
با يک معضل مواجه مي کنند. اگر روند بي رويه ورود به سينما ادامه پيدا کند
يک اشکال بزرگ و جدي در توليد و نمايش فيلم به وجود مي آيد. برخي فيلم ها
طبق استانداردهاي لازم ساخته شده بودند و بسياري از آثار هم فيلم هايي به
نظر مي رسيدند که سردستي از کنار توليدشان عبور شده بود. چنين آثاري را به
خصوص در گروه فيلم هايي توليد شده با هزينه هاي دولتي بيشتر ديديم. به نوعي
مي توان گفت سرمايه ها را دور ريخته بودند. گذشته از اين، برخي مضامين
غيرجذاب محوريت فيلم ها قرار گرفته بود که نه سليقه عام و خاص را جذب مي
کرد و نه مي توانست در هيچ نوع از اکران جايي داشته باشد.
به گزارش «باني فيلم»، مجموعه نوروزي
«پايتخت3» به كارگرداني سيروس مقدم از 13 دي ماه امسال در شيرگاه مازندران
كليد خورده است و با پايان ضبط بخش هاي مربوط به شمال، گروه فردا به تهران
باز مي گردند. طبق برنامه سه شنبه و چهارشنبه گروه استراحت خواهند كرد و
سپس تصويربرداري بخش هاي مربوط به شمال آغاز خواهد شد. الهام غفوري تهيه
كننده سريال در گفت و گو با «باني فيلم» گفت: «در تهران پيش توليدي كوتاه
خواهيم داشت و از پنجشنبه تصويربرداري را در لوكيشن خانه اوس موسي با بازي
هدايت هاشمي پيگيري خواهيم كرد. اين منزل در حوالي دارآباد قرار دارد.»
او افزود: « همچنين در تدارك انتخاب يك بازيگر زن چيني هستيم كه احتمالاً
با زبان فارسي هم آشنا باشد و در بخش هايي از سريال بازي او را خواهيم
داشت.» به گفته او، بخش هايي از سريال در تهران در لوكيشنهاي برج ميلاد و
فرودگاه خواهد بود. ضمن اينكه قسمت هاي 7 و 8 فيلمنامه نيز در حال نگارش و 6
قسمت سريال ضبط شده است.»
فيلمنامه سريال پايتخت 3 به سرپرستي محسن تنابنده نوشته مي شود و بازيگران
آن عبارتند از : عليرضا خمسه، محسن تنابنده، ريما رامين فر، نيکا و سارا
فرقاني اصل و (بازيگران مهمان)، احمد مهرانفر، نسرين نصرتي، مهران احمدي و
هومن حاجي عبداللهي هستند.
در خلاصه داستان پايتخت 3 آمده است: در شب عروسي ارسطو، حادثهاي روي
ميدهد که باعث مي شود نقي که از چند ماه قبل بيکار است، پريشان و افسرده
شود. او با تشويق خانواده به ورزش کشتي که در جواني به آن مشغول بوده روي
ميآورد و پا در مسابقات کشتي پيشکسوتان ميگذارد، اما ماجرايي در خلال
کشتي پيش مي آيد که نقي و خانوادهاش را وارد ماجراهايي تازهتر ميکند.
عوامل پشت دوربين اين سريال هم عبارتند از: دستيار اول کارگردان: محمد صالح
غربي جوان، مدير برنامه ريزي: علي صابري، برنامه ريز: سيد جواد حسيني،
مجري طرح: عليرضا نجف زاده، مدير توليد: محمود اتحادي، صدابردار: امير
پرتوزاده، مدير تصويربردار: امير مرغوبي، طراح گريم: مجيد اسکندري، مجري
گريم: مرتضي کهزادي، عکاس : نادر فوقاني، طراح صحنه و لباس: آرزو غفوري
و...
یدالله انوری بازیگر فیلمهای «خواب تلخ» و «آتشکار» در سانحه تصادف درگذشت.
انوری در «خواب تلخ» نقش گورکن شوخ طبع فیلم را با هنرمندی بازی کرد که در مطبوعات فرانسوی مورد تحسین قرار گرفت.
«خواب تلخ» به کارگردانی محسن امیریوسفی محصول سال 1383 و برنده جایزه ویژه دوربین طلایی و جایزه نگاه جوان از جشنواره کن 2004 ، جایزه اسکندر طلائی از تسالونیکی یونان، جایزه فیپرشی و... است.
این فیلم هنوز در ایران به نمایش عمومی در نیامده است. او همچنین در فیلم «آتشکار» (برنده جایزه نوآوری هنری از جشنواره مونترال 2009) در کنار حمید فرخنژاد بازی کرد.
یدالله انوری علاوه بر این دو فیلم سینمایی در فیلم کوتاه «دستهای سنگی» (1378) امیریوسفی که از موفقترین فیلمهای کوتاه سینمای ایران در جشنوارههای داخلی و بینالمللی است، بازی کرد.
محسن امیریوسفی و آنسوی شب بازیگری درگذشت «این مرد سختکوش و محبوب» را به خانوادهاش و مردم محله باوَلگان سده اصفهان تسلیت گفت.
بانی فیلم - گروه تلويزيون: درحالي
كه انتظار ميرفت آغاز پخش يكي از آخرين توليدات عظيم محصول دوره مديران
فعلي صدا و سيما تا حدودي از بار انتقادات نسبت به سطح كيفي پايين
برنامههاي رسانه ملي بكاهد، اما اين مجموعه خود حاشيهساز شده است. سريالي
از كمال تبريزي كه جريان ساخت پرحاشيهاي را تجربه كرد و هم اكنون نيز
آخرين مراحل تصويربرداري را سپري ميكند.
اعتراضها از كجا كليد خورد؟!
روند آغاز اعتراضات به سريال «سرزمين كهن» دقيقاً از همان جنس است كه
بيشتر، مشابه آن را درباره آثاري چون «در مسير زايندهرود» (حسن فتحي)،
«شهر دقيانوس» (مهرداد خوشبخت)، اپيزودي از «ساختمان پزشكان» (سروش صحت)،
«فاصلهها» (حسين سهيليزاده)، «پايتخت يك» (سيروس مقدم)، «شوق پرواز»
(يدا... صمدي) و اين اواخر «شوخي كردم» (مهران مديري) ديده بوديم. اين بار
پاي قوم بختياري وسط است. ماجرا از جايي آغاز شد كه امير آقايي در اوايل
سريال، ديالوگي تند و تيز خطاب به بيتا فرهي ميگويد. او با اين جملات كه
«به چيزي افتخار ميكنيد؟ به كدام اصل و نسب؟ به سر پا گرفتن انگليسي و
كاسه ليسي كنسول انگليس؟ ميخواهيد فردا سر كلاس براي بچهها قصه اينكه
بختياريها چطور بختياري شدند را بگويم». همين جملات كافي بود تا جرقه
تجمعهاي معترضانه را از چهارمحال و بختياري، خوزستان و... شاهد باشيم.
حتي در صفحات مجازي منتسب به قوم بختياري، از اين سريال به عنوان لگدمالي
جانفشاني بختياري ها در تاريخ معاصر کشور ياد شده است. فعالان اينترنتي در
اين صفحات با انتشار نامه منتسب به 60 نماينده مجلس شوراي اسلامي در تذکر
کتبي به عزت ا... ضرغامي رئيس سازمان صداوسيما، توقف «هجمه» اين رسانه به
تاريخ بختياري را خواستار شده اند. دربخشي از اين نامه آمده است: سريال
سرزمين کهن با تحريف تاريخ بختياري، چهره علي قلي خان سردار اسعد بختياري و
پسرش جعفرقلي خان از رهبران مشروطه خواه ايران را که جايگاه خاصي بين مردم
بختياري دارند و در صف مقدم مبارزه با استبداد قاجار و پهلوي بوده اند،
خدشه دار کرده است. در سريال سرزمين کهن نقش يک خانواده منفي، نوکيسه،
سلطنت طلب و فاسد به خانواده اي با نام بختياري داده شده که به آزار و اذيت
يک خانواده روشنفکر، وطن پرست و مظلوم به نام اردکاني مي پردازند. در اين
سريال، افزون بر خانواده بختياري، از عنوان بختياري ها در ديالوگ هاي تند و
تحريک آميز استفاده مي شود که برخلاف زندگي مسالمت آميز اقوام و موازين
حقوق بشري مورد نظر سازمان ملل و يونسکو بوده و نقض تعهدات بين المللي توسط
صدا و سيما است.
دوشنبه گذشته نيز جمعي از بختياري هاي خوزستان نيز در حاشيه نمايشگاه
صنايع دستي استان هاي کشور در اهواز، تومار اعتراض آميزي نسبت به پخش اين
سريال که روايت وقايع از سال 1320 تا پيروزي انقلاب است، امضا
کردند.معترضان با در دست داشتن پلاکاردها و شعار نوشته ها، نسبت به آنچه
تحريف تاريخ واهانت به قوم بختياري و زير سوال بردن روحيه آزادگي وميهن
پرستي اين قوميت دراين سريال تلويزيوني ناميدند، اعتراض کرده اند.آنان
خواهان عذرخواهي صدا و سيما و کارگردان اين سريال ازقوم بختياري شده اند.
در ميان پلاكاردهايي كه معترضان در دست داشتهاند، حتي از سازندگان اين
سريال با لفظ «مرگ بر» نيز ياد شده است.
![]() تاریخ درج : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ سرفصل : اخبار سینما و تلویزیون در سایر رسانه ها | منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار خلاصه مطلب : دو فیلمساز مطرح سی و دومین جشنواره فیلم فجر در مراسم پایانی این رویداد سینمایی حاضر نشدند تا حرف و حدیث هایی در مورد دلیل حضور نیافتن آنان مطرح شود. دو فیلمساز مطرح سی و دومین جشنواره فیلم فجر در مراسم پایانی این رویداد سینمایی حاضر نشدند تا حرف و حدیث هایی در مورد دلیل حضور نیافتن آنان مطرح شود. به گزارش خبرآنلاین، «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش هشت سیمرغ بلورین از سی و دومین جشنواره فیلم فجر از جمله جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را دریافت کرد، اما گویا این تعداد جوایز برای کارگردان فیلم رضایت بخش نبوده تا او را بر آن دارد که به احترام هیئت داورانی که اینچنین به فیلمش توجه کردند، در سالن برگزاری مراسم اختتامیه حاضر شود و جایزه اش را بگیرد. گویا دلگیری درویش از تقدیم نشدن جایزه بهترین بازیگر مرد به بازیگر فیلمش بوده است و با اعطای سیمرغ کارگردانی خود به این بازیگر به نوعی نارضایتی خود را نشان داد. ابراهیم حاتمی کیا، در تمامی روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر در برج میلاد حضور داشت و به تماشای فیلم های فیلمسازان مختلف می نشست، اما مراسم پایانی جشنواره بدون حضور او برگزار شد. فیلم حاتمی کیا شش جایزه گرفت که به نظر می رسد اعطا نشدن جوایز اصلی همانند بهترین فیلم و کارگردانی، حاتمی کیا را در شب برپایی مراسم اختتامیه خانه نشین کرد. به نظر می رسد با همه تلاشی که داوران جشنواره در اعطای دیپلم های افتخار و سیمرغ های مشترک به کار بستند، باز هم دل برخی سینماگران به دست نیامد. |
خلاصه مطلب : «دو چهره ژانویه»، نخستین فیلم حسین امینی فیلمنامه نویس مطرح ایرانیتبار هالیوود، برای اولین بار در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد.
به گزارش سینمانگار، به نقل از دویچه وله، «دو چهره
ژانویه»، نخستین فیلم حسین امینی فیلمنامه نویس مطرح ایرانیتبار هالیوود،
در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد.
در بخش ویژه برلیناله فیلم «دو چهره ژانویه»، نخستین فیلم حسین امینی
سینماگر ایرانیتبار اکران شد. در همین بخش فیلم تازهای نیز با نقشآفرینی
پیرس برازنان، بازیگر پیشین نقش «جیمز باند» و با حضور وی به نمایش گذاشته
شد.
جشنواره فیلم برلین بخش "ویژهای" دارد که در آن فیلمهای جدید سینمای
جهان به نمایش گذاشته میشوند. برخی از این فیلمها کار سینماگران مشهوری
هستند که جشنواره برلیناله بطور هدفمند مایل به تجلیل از آنهاست. برای
فیلمهای این بخش جایزهای از سوی برلیناله در نظر گرفته نشده است.
در این مجموعه میتوان به نمایش فیلمهای «کلاهبرداری آمریکایی» که در سال
جاری برای چندین جایزه اسکار نامزد شده، «در حیاط» با بازیگری کاترین
دنوو، «درهی سیاه» به کارگردانی آندریاس پروشاسکا، «دو چهره ژانویه» ساخته
حسین امینی و «برای مدتهای طولانی» به کارگردانی پاسکال شامیل اشاره کرد.
در این بخش 19 فیلم اکران میشوند. با معرفی دو فیلم انتخابی میتوان تا حدودی با تنوع موضوعی بخش ویژه برلیناله آشنا شد.
خلاصه مطلب : "شیا لبوف" بازیگر و کارگردان جوان هالیوودی، با پوشاندن سرش با پاکتی کاغذی، در مراسم فرش قرمز جدیدترین فیلم "لارس فون تریر" در جشنواره فیلم برلین حضور یافت.
به گزارش سینمانگار، "شیا لبوف" بازیگر و کارگردان جوان
هالیوودی، با پوشاندن سرش با پاکتی کاغذی، در مراسم فرش قرمز جدیدترین فیلم
"لارس فون تریر" در جشنواره فیلم برلین حضور یافت.
"شیا لبوف" روز گذشته و پس از حضور در مراسم اکران و کنفرانس مطبوعاتی
فیلم جدید "لارس فون تریر"، با پوشاندن سرش با یک پاکت کاغذی توجه همه
عکاسان حاضر در جشنواره فیلم برلین را به خود جلب کرد.
"شیا لبوف" بر روی این پاکت نوشته بود: "من دیگر مشهور نیستم".
به گزارش سینمانگار، سه قسمت «تراسفورمرز» و «ایندیانا جونز 4» از جمله
فیلمهای پرفروشی هستند که "شیا لبوف" در آنها ایفای نقش کرده است.
شصت و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین، مشهور به برلیناله، از روز پنج شنبه (هفدهم بهمن ماه) آغاز به کار کرد.
خلاصه مطلب : رضا درمیشیان کارگردان فیلم «عصبانی نیستم!» به همراه باران کوثری و نوید محمدزاده بازیگران این فیلم، برای حضور در جشنواره فیلم برلین، عازم کشور آلمان شدند.
به گزارش سینمانگار، رضا درمیشیان کارگردان فیلم «عصبانی
نیستم!» به همراه باران کوثری و نوید محمدزاده بازیگران این فیلم، برای
حضور در جشنواره فیلم برلین، عازم کشور آلمان شدند.
«عصبانی نیستم!» به عنوان تنها نماینده سینمای ایران، در شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین حضور دارد.
«عصبانی نیستم!» در بخش "پانوراما"ی این جشنواره حضور دارد.
عکس زیر عوامل فیلم «عصبانی نیستم!» را در فرودگاه و لحظاتی پیش از عزیمت
به برلین نشان میدهد. این عکس در صفحه اینستاگرام باران کوثری منتشر شده
است.
فیلم جدید رضا درمیشیان حضوری جنجالی و پر حاشیه در سی و دومین دوره
جشنواره فیلم فجر داشت و مسئولان جشنواره تحت فشار گروه های تندرو، این
فیلم را از دریافت جوایز مراسم اختتامیه که شب گذشته برگزار شد، محروم
کردند.
«عصبانی نیستم!» داستانی اجتماعی دارد و داستان دو جوان به نامهای نوید و ستاره را روایت می کند که در تهران زندگی میکنند.
رضا درمیشیان تهیه کنندگی دومین فیلم بلند سینمایی اش را خود بر عهده دارد.
«عصبانی نیستم!» همچنین نخستین حضور سینمایی باران کوثری پس از دو سال
ممنوع الکاری(توسط وزارت ارشاد دولت دهم) است. این بازیگر که آخرین حضورش
در فیلم سینمایی «بغض» بود، برای دومین بار، مقابل دوربین درمیشیان رفته
است.
به گزارش سینمانگار، شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین از 17 تا 27 بهمن ماه در کشور آلمان برگزار میشود.
خلاصه مطلب : مراسم اختتامیه سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر که شب گذشته برگزار شد، تحت تاثیر تصمیم سازندگان فیلم «عصبانی نیستم» مبنی بر تقاضای مورد داوری قرار نگرفتن این فیلم از سوی هیات داوران جشنواره، قرار گرفت. در همین حال، پیش از برگزاری مراسم اختتامیه، یکی از خبرگزاری ها در خبری افشاگرانه، از فشار به رضا درمیشیان کارگردان فیلم «عصبانی نیستم» برای اتخاذ این تصمیم خبر داد. این خبرگزاری نوشت جوایز فیلم «عصبانی نیستم» در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر، به درخواست علیرضا رضا داد دبیر جشنواره حذف شده است.
به گزارش سینمانگار، مراسم اختتامیه
سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر که شب گذشته برگزار شد، تحت تاثیر تصمیم
سازندگان فیلم «عصبانی نیستم» مبنی بر تقاضای مورد داوری قرار نگرفتن این
فیلم از سوی هیات داوران جشنواره، قرار گرفت. در همین حال، پیش از برگزاری
مراسم اختتامیه، یکی از خبرگزاری ها در خبری افشاگرانه، از فشار به رضا
درمیشیان کارگردان فیلم «عصبانی نیستم» برای اتخاذ این تصمیم خبر داد. این
خبرگزاری نوشت جوایز فیلم «عصبانی نیستم» در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم
فجر، به درخواست علیرضا رضا داد دبیر جشنواره حذف شده است.
خبرگزاری خبرآنلاین دراین باره نوشت:
«جوایز فیلم «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان قرار است در مراسم
اختتامیه فیلم فجر به درخواست علیرضا رضا داد دبیر جشنواره حذف شود.
مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در حالی تا دقایقی دیگر در برج میلاد
برگزار میشود که این مراسم تحت تاثیر خبری قرار گرفته که در سالن
همایشهای برج میلاد دهان به دهان میچرخد.
مدیران جشنواره فیلم فجر از رضا درمیشیان خواسته اند تا نامهای به دبیر
جشنواره بنویسد و در این نامه از رقابت در جشنواره امسال انصراف دهد.
درمیشیان تا لحظه تنظیم این خبر زیربار این خواسته نرفته و به همین خاطر
رضاداد شخصا وارد عمل شده و خواستار حذف جوایز این فیلم شده است.
نوید محمدزاده به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازگر جشنواره امسال
را به دست آورده و باران کوثری هم بر اساس آرای هیات داوران شایسته دریافت
دیپلم افتخار شده است.
عوامل فیلم گویا در حال رایزنی با مقامات عالی فرهنگی و اجرایی هستند تا جلو این اقدام گرفته شود.
این در حالی است که خبرگزاری فارس هم از شایعه اهدای سیمرغ به این فیلم خبرداده است.
فارس نوشته، بر اساس شنیدهها هیات داوران جشنواره فیلم فجر قرار است امشب
در اختتامیه جشنواره به فیلم «عصبانی نیستم» که مضمون حمایت از فتنه 88 را
دارد، سیمرغ اهدا کند.
بنا بر این گزارش، این فیلم که به دلیل محتوای آن مورد اعتراض برخی
رسانهها، نمایندگان مجلس و برخی متدینین قرار گرفته، در 5 مورد کاندیدای
دریافت سیمرغ شد که بر اساس شنیدهها قرار است امشب سیمرغ بگیرد.
این در حالی است که مسئولان سینمایی درباره محتوای «عصبانی نیستم» بارها از سوی نمایندگان مجلس تذکر دریافت کرده بودند.
پیش از این نیز نشست فیلم به دلیل جلوگیری از اعتراض برخی رسانهها برگزار
نشد و عنوان میشود که در صورت اهدای سیمرغ به این فیلم اعتراضات ادامه
خواهد داشت».
به گزارش فارس، پرویز پرستویی که در جشنواره سیو دوم با سه فیلم «میهمان
داریم»،«امروز» و «بیداری برای سه روز» حاضر بود و برای فیلم «امروز» رشا
میرکریمی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد شده بود به مناسبت
پایان جشنواره یادداشتی را منتشر کرده است.
متن کامل یادداشت پرستویی به شرح زیر است:«امروز، روز آخر بود... خدا را شکر که تمام شد...
خدا را شکر که آسمان، زمینگیرمان کرد و در محاصره برف ماندیم و نتوانستیم
بیاییم و نیامدیم... با خودم میاندیشم که اگر من هم در آن سالن و
سالنهای کذایی بودم و عکسالعملها را میدیدم و میشنیدم، چه میکردم؟!
چه میتوانستم بکنم؟! پاسخی که جز «هیچ» نمیتوانم به خودم بدهم، خدا را
شکر میکنم که نبودم ....
به خدا که این گونه برخورد در شان و شئون فرهنگی ما نیست...
به خدا که مردم، آدمهای عادی، آنهایی که به عشق شان کار مِیکنیم و
دغدغه شان را داریم، خیلی راحتتر و بیبغضتر فیلمهایمان را تماشا
میکنند...
به خدا که این حب و بغضها قشنگ نیستند....
چرا ما نمیتوانیم مثل تمام جشنوارههای تمام دنیا فیلم ببینیم و ارزیابی و
انتقاد سازنده و اساسیمان را بکنیم و بگذاریم که سینمایمان ارتقا پیدا
کند و در سراشیبی تمسخر و «تو افتضاح بودی» و «من بهترم» و ... نیفتیم؟!
به خدا که ما، لااقل خودمان، نباید با خودمان چنین رفتاری بکنیم... آخر فکر نمیکنید که مردم چه مِگویند؟ مخاطبینمان را میگویم...
همیشه گفتهام و میگویم که این 10 روز، نوروز سینماست و ما هر سال در این
روزهای سرد بهمن، با مهر به یکدیگر و با عشق به مردم، داغ میشویم و برای
یک سال آینده، گرما ذخیره میکنیم... همهمان در کنار هم...
ولی دریغا از امسال...
دوستان و همکاران، به نظرتان بد نشد که پیشکسوتها را حرمت ننهادید و نقد و
استهزا را اشتباه گرفتید و به جای تفکر و تلاش بر رفع مشکلات خودتان و
خودمان، انگشت بر ایراد دیگران فشردید و در این راه، حتی از مردود شمردن
نظر داوران نیز دریغ نورزیدید؟!... به نظرتان کارتان بد نبود؟ ناجور نشد؟!
مردم چه گفتند؟ چه میگویند؟...
بگذریم که گذشت...
کاش میشد دردهایی که در سه فیلم حاضر در جشنواره، در سکوت و نگاه فرو خوردم، بیرون بریزم...
چه خوب شد که من آن جا نبودم...».
من پرویز پرستویی
22 بهمن
اما ای کاش سیاست گذاران صدا و سیمایی که باید ملی باشد، در رستاخیزی تازه و انقلاب گونه - همچون نفس های مبارک انقلاب اسلامی- از"شیار "143 یا شیارهای آزادی 1357 - چه فرقی می کند؟- راهی می جستند به "چ" به چه؟ به تلویزیونی که مخاطبانش را عصبانی نمی کند و برای همه گروه های مردمش احترام قائل است و به آنها نگاه ابزاری و پاره پاره و قشری ندارد.
به چه؟ به کنارگذاشتن همه قصه های نوشته شده ی پشت پرده ی سانسور در پخش مراسم جشنواره فیلم فجر. به قصه هایی که ممکن است روزی این نسل را چنان عصبانی کند که هم از "چ" و هم از " شیار 143" عبور کنند... روزی که دیگر فریادهای حاتمی کیاها برای دیدن آرمان های "شیار143" شنیده نخواهد شد و نوشته های وحید جلیلی ها علیه "قصه ها" خوانده نخواهد شد. ای کاش این دو بزرگوار و امثال اینها همان قدر که بلدند برای شیارها و قصه ها فریاد بزنند، علیه اینگونه سانسورها و فریبکاری ها در رسانه ملی - که همواره ضد آرمان های انقلاب اسلامی بوده - هم فریاد می زدند... *
نمایش تمام عیار سانسور، ریاکاری و دوچهره گی
خلاصه مطلب : هیات داوران مسابقه سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، نامزدهای خود را در رشتههای مختلف اعلام کردند.
به گزارش سینمانگار، هیات داوران مسابقه سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، نامزدهای خود را در رشتههای مختلف اعلام کردند.
اسامی نامزدهای دریافت سیمرغ در بخش های مختلف به شرح زیر است:
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین جلوههای ویژه بصری:
۱. سیدهادی اسلامی برای فیلم «چ»
۲. بهنام خاکسار برای فیلم «طبقه حساس»
۳. امیر سحرخیز و کامران سحرخیز برای فیلم «عصبانی نیستم!»
۴. سایمون فریم برای فیلم «رستاخیز»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین جلوههای ویژه میدانی:
۱. رضا ترکمان برای فیلم «پنجاه قدم آخر»
۲. حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «چ»
۳. حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «رستاخیز»
۴. زندهیاد محمدجواد شریفیراد و محسن روزبهانی برای فیلم «معراجیها»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین چهرهپردازی:
۱. سودابه خسروی برای فیلم «شیار ۱۴۳»
۲. محسن دارسنج برای فیلم «همه چیز برای فروش»
۳. سیدرسول سیدعربی برای فیلم «انارهای نارس»
۴. محسن موسوی برای فیلم «رستاخیز»
۵. مهرداد میرکیانی برای فیلم «قصهها»
۶. مهرداد میرکیانی برای فیلم «میهمان داریم»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس:
۱. آبتین برقی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»
۲. عباس بُلوندی برای فیلم «چ»
۳. حسن روحپروری برای فیلم «انارهای نارس»
۴. شراره سروش برای فیلم «همه چیز برای فروش»
۵. مرجان شیرمحمدی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»
۶. مجید میرفخرایی برای فیلم «رستاخیز»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین صدای فیلم:
۱. برای فیلم «چ» صدابردار: بهمن اردلان / صداگذار: سیدعلیرضا علویان
۲. برای فیلم «چندمتر مکعب عشق» صدابردار: مهدی صالحکرمانی/ صداگذار: امیرحسین قاسمی
۳. برای فیلم «رستاخیز» صدابردار: یداله نجفی/ صداگذاران: جرمیپرایز، دن جانسون، ریچارد کانوی
۴. برای فیلم «شیار ۱۴۳» صدابردار: کامران کیانارثی/ صداگذار: آرش قاسمی
۵. برای فیلم «عصبانی نیستم!» صدابردار: نظامالدین کیایی/ صداگذار: محمدرضا دلپاک
۶. برای فیلم «همه چیز برای فروش» صدابردار: محمد حبیبی/ صداگذار: حسین ابوالصدق
یادآوری میشود هیئت داوران در بخش صدا به جای تفکیک نامزدهای دو جایزه
صدابرداری و صداگذاری، با محور قرار دادن صدای فیلم، دو سیمرغ بلورین به
صدابردار و صداگذارِ یک اثر اهداء خواهند کرد.
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:
۱. فرهاد اصلانی برای فیلم «قصهها»
۲. بابک حمیدیان برای فیلم «چ»
۳. بابک حمیدیان برای فیلم «رستاخیز»
۴. اکبر عبدی برای فیلم «خوابزدهها»
۵. میلاد کیمرام برای فیلم «خط ویژه»
۶. صبا گرگینپور برای فیلم «مردن به وقت شهریور»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن:
۱. هنگامه حمیدزاده برای فیلم «اشباح»
۲. ملیکا شریفینیا برای فیلم «اشباح»
۳. سهیلا گلستانی برای فیلم «میهمان داریم»
۴. شبنم مقدمی برای فیلم «امروز»
۵. نعیمه نظامدوست برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن:
۱. سهراب پورناظری برای فیلم «آرایش غلیظ»
۲. فرید سعادتمند برای فیلم «شیار ۱۴۳»
۳. علیرضا کهندیری برای فیلم «میهمان داریم»
۴. استفان واربک برای فیلم «رستاخیز»
۵. کارن همایونفر برای فیلم «همه چیز برای فروش»
۶. پیمان یزدانیان برای فیلم «طبقه حساس»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین تدوین:
۱. نیما جعفری جوزانی برای فیلم «خط ویژه»
۲. حسن حسندوست برای فیلم «برف»
۳. مهدی حسینیوند برای فیلم «چ»
۴. مصطفی خرقهپوش برای فیلم «متروپل»
۵. هایده صفییاری برای فیلم «عصبانی نیستم!»
۶. خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا برای فیلم «آرایش غلیظ»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری:
۱. محمد آلادپوش برای فیلم «میهمان داریم»
۲. هومن بهمنش برای فیلم «امروز»
۳. حسین جعفریان برای فیلم «رستاخیز»
۴. مرتضی غفوری برای فیلم «چند متر مکعب عشق»
۵. علیمحمد قاسمی برای فیلم «همه چیز برای فروش»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد:
۱. آرش آصفی برای فیلم «رستاخیز»
۲. حامد بهداد برای فیلم «آرایش غلیظ»
۳. پرویز پرستویی برای فیلم «امروز»
۴. رضا عطاران برای فیلم «طبقه حساس»
۵. مهدی فخیمزاده برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»
۶. نوید محمدزاده برای فیلم «عصبانی نیستم!»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن:
۱. حسیبا ابراهیمی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»
۲. ساره بیات برای فیلم «فصل فراموشی فریبا»
۳. رویا تیموریان برای فیلم «شیفتگی»
۴. سمیرا حسنپور برای فیلم «تمشک»
۵. مریلا زارعی برای فیلم «شیار ۱۴۳»
۶. باران کوثری برای فیلم «عصبانی نیستم!»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه:
۱. بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»
۲. سامان سالور برای فیلم «تمشک»
۳. پیمان قاسمخانی برای فیلم «طبقه حساس»
۴. مصطفی کیایی برای فیلم «خط ویژه»
۵. حسین مهکام برای فیلم «برف»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی:
۱. بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»
۲. ابراهیم حاتمیکیا برای فیلم «چ»
۳. احمدرضا درویش برای فیلم «رستاخیز»
۴. محمدمهدی عسگرپور برای فیلم «میهمان داریم»
۵. حمید نعمتاله برای فیلم «آرایش غلیظ»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم (به تهیهکننده):
۱. آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (به تهیهکنندگی بهروز افخمی و سیدجمال ساداتیان)
۲. چ (به تهیهکنندگی بنیاد سینمایی فارابی)
۳. رستاخیز (به تهیهکنندگی تقی علیقلیزاده)
۴. شیار ۱۴۳ (به تهیهکنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی)
۵. قصهها (به تهیهکنندگی رخشان بنیاعتماد»
نامزدهای نگاه نو
هیات داوران مسابقه نگاه نو سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، نامزدهای خود را در رشتههای مختلف به شرح زیر اعلام کردند.
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم:
۱. یک تراژدی (به تهیهکنندگی محمدحسن نجم)
۲. چند متر مکعب عشق (به تهیهکنندگی نوید محمودی)
۳. حقِ سکوت (به تهیهکنندگی سیدرضا میرکریمی)
۴. خانهای کنار ابرها (به تهیهکنندگی روحاله برادری)
۵. سیزده (به تهیهکنندگی سعید سعدی)
۶. ملبورن (به تهیهکنندگی جواد نوروزبیگی)
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی:
۱. نیما جاویدی برای فیلم «ملبورن»
۲. هومن سیدی برای فیلم «سیزده»
۳. جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»
۴. آزیتا موگویی برای فیلم «تراژدی»
۵. محمدهادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت»
۶. برزو نیکنژاد برای فیلم «ناخواسته»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه:
۱. بهروز افخمی برای فیلم «پایان خدمت»
۲. سیدجلال دهقانی اشکذری برای فیلم «خانهای کنار ابرها»
۳. هومن سیدی برای فیلم «سیزده»
۴. رضا کریمی، برای فیلم «یک تراژدی»
۵. جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»
۶. محمدهادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت»
معرفی نامزدهای سینما حقیقت
هیات داوران سینما حقیقت (آثار مستند بلند) نامزدهای دریافت جوایز را در بخش های مختلف به شرح زیر اعلام کرد:
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم:
۱. جایی برای زندگی (به تهیهکنندگی محسن استادعلی و نسرین عبدی)
۲. حیات در رگهای سرد (به تهیهکنندگی فتحاله امیری)
۳. خاطراتی برای تمام فصول (به تهیهکنندگی مرتضی رزاقکریمی)
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی:
۱. محسن استادعلی برای فیلم «جایی برای زندگی»
۲. لقمان خالدی برای فیلم «کمی بالاتر»
۳. مصطفی رزاقکریمی برای فیلم «خاطراتی برای تمام فصول»
۴. مهدی نورمحمدی برای فیلم «در پناه بلوط»
ج: نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین پژوهش و تحقیق:
۱. مصطفی رزاقکریمی و سام کلانتری برای فیلم «خاطراتی برای تمام فصول»
۲. بهزاد فتحینیا برای فیلم «حیات در رگهای سرد»
۳. سیدغلامرضا نعمتپور و لاله روزگرد برای فیلم «برای گونگادین بهشت نیست»
نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی- هنری:
۱. وحید بتوته برای فیلم «لطفاً بوق بزنید»
۲. ماکان عاشوری برای فیلم «نیمروز مَکُران»
۳. علی لقمانی برای فیلم «باد بر باغ نظر»
۴. مهدی نورمحمدی و محمود منصوری برای فیلم «حیات در رگهای سرد»
۵. مهدی نورمحمدی برای فیلم «در پناه بلوط»
در سکوت خبری و بدون اعلام قبلی که حیرت اهالی رسانه و رضا درمیشیان کارگردان این فیلم را پدیدآورده؛
«عصبانی نیستم» به جای فیلم «طبقه حساس» به روی پرده رفت
تاریخ درج : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
سرفصل : ویژه جشنواره فیلم فجر | منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه
مطلب : در اقدامی عجیب و غیر منتظره، مسئولان سی و دومین دوره جشنواره
فیلم فجر در آخرین روز برگزاری این رویداد، با عوض کردن فیلم سانس اول، به
جای فیلم «طبقه حساس» کمال تبریزی، فیلم «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان را
برپرده نمایش فرستادند.
به گزارش سینمانگار، در اقدامی عجیب و غیر منتظره،
مسئولان سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در آخرین روز برگزاری این
رویداد، با عوض کردن فیلم سانس اول، به جای فیلم «طبقه حساس» کمال تبریزی،
فیلم «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان را برپرده نمایش فرستادند.
این اقدام مسئولان جشنواره حیرت اهالی رسانه و حضار در کاخ جشنواره را
پدید آورده و حتی رضا درمیشیان و عوامل فیلم «عصبانی نیستم» از این جابجایی
کاملا بی خبر بوده و در بهت فرو رفته اند. عوامل این فیلم حتی در کاخ
جشنواره نیز حضور ندارند.
در طی روزهای گذشته حرف و حدیث هایی حول محور فیلم «عصبانی نیستم» به پا
شده و مسئولان جشنواره از سوی برخی نهاد ها و افراد برای عدم نمایش این
فیلم و خارج کردن آن از بخش مسابقه (سودای سیمرغ) تحت فشار بوده اند.
همچنین روز گذشته خبر رسید نمایش این فیلم در کلیه شهرستانهایی که جشنواره در آنجا جریان دارد لغو شده است.
به گزارش سینمانگار، فیلم
«عصبانی نیستم!» دومین ساخته سینمایی رضا درمیشیان پس از فیلم «بغض» است.
این فیلم چند روز دیگر به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم
برلین به نمایش درخواهد آمد.
«عصبانی نیستم!» داستان نوید، دانشجوی ستارهدار و
اخراجی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با
بیاخلاقیهای جامعه، با خود تمرین میکند تا عصبانی نباشد و در تلاش است
تا دختر مورد علاقهاش ستاره را از دست ندهد...
نوید محمدزاده و باران کوثری، نقشهای اصلی فیلم «عصبانی نیستم!» را بازی کرده اند.