بیوگرافی دکتر قطب الدین صادقی

قطب الدین صادقی زادروز ۱۳۳۱ سنندج،

ایران پیشه کارگردان تئاتر و نمایش‌نامه نویس فرزندان هورام - تارا قطب‌الدین صادقی (متولد ۱۳۳۱ در سنندج) نویسنده کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون. محتویات [ویرایش] تحصیلات [۱] دیپلم ریاضی از دبیرستان هدایت سنندج ـ ۱۳۴۹‏ لیسانس رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبا ـ دانشگاه تهران ـ ۱۳۵۴‏ فوق لیسانس هنرهای نمایشی از دانشگاه سوربن پاریس ـ (۱۹۷۹) (۱۳۵۷)‏ دکترای هنرهای نمایشی از دانشگاه سوربن پاریس ـ (۱۹۸۵) (۱۳۶۴)‏ [ویرایش] تدریس ‏۱- دانشکده هنرهای زیبا‏ ‏ از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۶‏ ‏۲- دانشکده هنر نیاوران (فرهنگسرا)‏ ‏ از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۲‏ ‏۳- دانشکده میراث فرهنگی‏ ‏ از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۳‏ ‏۴- دانشکده جهاد‏ ‏ از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۵‏ ‏۵- مؤسسه آموزش عالی به اندیش‏ ‏ از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۳‏ ‏۶- دانشکده هنر سوره تهران ‏ از ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲‏ ‏۷- دانشکده هنر سوره تهران آغاز همکاری مجدد‏ ‏ از سال ۱۳۸۵‏ ‏۸- دانشکده هنر سوره اصفهان از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴‏ ‏۹- دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران‏ ‏ از ۱۳۷۹ ـ ادامه دارد‏ ‏۱۰- دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن‏ ‏ از سال ۱۳۸۳ ـ ادامه دارد‏ ‎۱۱‎‏ – دانشگاه شهید بهشتی - ایرانشناسی از سال ۱۳۸۴ – ادامه دارد ‏۱۲ – دانشکده صدا و سیما از سال ۱۳۸۶ – ادامه دارد‏ [ویرایش] پژوهش نگارش بیش از ۶۰ مقاله پژوهشی از سال ۱۳۶۰ تاکنون از جمله:‏ ‏۱- مدخلی بر نمایش آیینی‏[۲] ‏۲- تئاتر مقاومت و نسبت آن به تئاتر سیاسی‏ ‏۳- چگونه آثار ادبی کهن را نمایشی کنیم‏ ‏۴- ساختمان تماشا خانه و بحران آن در تئاتر معاصر‏ ‏۵- دیالوگ در تعزیه از نقطه نظر درام شناسی‏ ‏۶- ارزش موسیقی و عملکرد آن در نمایش‏ ‏۷- اقتصاد تئاتر ایران‏ ‏۸- کارگردانی در تئاتر‏ ‏۹- ملو درام، ژانر تحمیلی‏ ‏۱۰-بقال بازی، تقلیدی از دوران فئودالی [۳] 11- فرمالیسم در تئاتر [۴] 12- مونولوگ و نمایش تک نفره [۵] 13- کارگاه تئاتر محیطی [۶] 14- شاهنامه، نمونه درخشانی از بیان دراماتیک [۷] و برگزاری ده‌ها ورک شاپ و کارگاه آموزشی [ویرایش] آثارمکتوب [۸] کتابها : یادگار زریران بیان بدنی بازیگر سی مرغ، سیمرغ مویه جم نمایشنامه‌ها : هراس عروسی داریم و عروسی میر نوروزی چُمری میر میدان ترجمه‌ها : مده‌آ کار در خانه آهنگهای درخواستی فیلمنامه‌ها : مرا ببر هر جا که خواستی آب را گل نکنیم پل تهران، دو بامداد داستان‌ها : رامینه ماه را دوست دارد [ویرایش] تجلیل در جشنواره تئاتر سلیمانیه قطب الدین صادقی در جشنواره تئاتر سلیمانیه عراق با برگزاری سمینارهای آموزشی و تحلیل آثارش تجلیل گردید.[۹] [ویرایش] فعالیت‌های نمایشی [۱۰] کارگردانی صحنه: ۱ باغ شکرپاره [۱۱] ۲ یادگار زریران [۱۲] ۳ عادل‌ها ۴ عکس یادگاری ۵ دخمهٔ شیرین ۶ پرومته در زنجیر ۷ افشین‌وبودولف‌هردومرده‌اند ۸ سرود مترسک پرتقالی ۹ قابیل ۱۰ سحوری ۱۱ هفت قبیله گمشده ۱۲ خط عشق ۱۳ پیکره‌های بازیافته ۱۴ زنان صبرا، مردان شتیلا ۱۵ دوران بیگناهی ۱۶ مبارک، نگهبان کوچک ۱۷ مویه جم ۱۸ هفت خوان رستم ۱۹ بهرام چوبینه ۲۰ مردفرزانه، ببر دیوانه ۲۱ نیرنگ‌های اسکاپن ۲۲ هملت [۱۳] ۲۳ سی‌مرغ، سیمرغ ۲۴ آرش ۲۵ مده‌آ ۲۶ آژاکس ۲۷ فرمان گمشده ۲۸ پیک‌نیک در میدان جنگ ۲۹ افعی طلایی ۳۰ بامها و زیر بامها تله تئاتر : ۱ سبدی پر از ماه گمشده ۲ چرخ‌دنده ۳ کالیگولا فیلم کوتاه : ۱ لاله ۲ رنگ و جلای فولاد ۳ گالوانیزه ۴ ترکه ۵ میکده حمام نیست ۶ آئینه‌های فولاد ۷ آهسته گام بردار [ویرایش] بازیگری در سینما و تلویزیون وتئاتر بازیگری تئاتر: [۱۴] ۱ لورنزا چیو ۲ خورشاه ۳ کرگدن ۴ پلنگ نیمروز ۵ در حضور باد ۶ پیک‌نیک در میدان جنگ ۷ بامها و زیر بامها ۸ زاویه ۹ پهلوان اکبر می‌میرد ۱۰ از خود گریخته بازیگری سینما: [۱۵] ۱ آدم‌کش [۱۶] ۲ بهشت و بهار ۳ کوهستان قندیل ۴ دادستان ۵ گزارش یک قتل بازیگری تلویزیون : [۱۷] ۱ زمین انسانها ۲ فاکتور هشت ۳ کلاه پهلوی ۴ زمان شوریدگی ۵ کیف انگلیسی ۶ گوهر شب چراغ ۷ فوق سری [ویرایش] شاگردان [۱۸] فرهاد اصلانی - سعید آقاخانی - آزیتا حاجیان - مهران مدیری[۱۹] - خسرو سینا[۲۰] - رضا عطاران [ویرایش] منابع 1. ↑ (بیوگرافی)[۱] 2. ↑ (خبرگزاری فارس)[۲] 3. ↑ (وبسایت تئاتر شهر[۳] 4. ↑ (خبرگزاری ایسکانیوز)[۴] 5. ↑ (روزنامه اعتماد)[۵] 6. ↑ (مجله هنری طاووس)[۶] 7. ↑ (خبرگزاری کتاب ایران)[۷] 8. ↑ (خبرگزاری فارس)[۸] 9. ↑ روزنامه همشهری شماره ۵۴۲۰ ص ۱۹ پنج شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ 10. ↑ (سایت ایران تئاتر)[۹] 11. ↑ (عکس‌های نمایش)[۱۰] 12. ↑ (عکس‌های نمایش)[۱۱] 13. ↑ (وبسایت رسمی) [۱۲] 14. ↑ (بازیگری - وبسایت رسمی)[۱۳] 15. ↑ (سایت سینمایی سوره)[۱۴] 16. ↑ (وبسایت رسمی فیلم آدم‌کش)[۱۵] 17. ↑ (تلویزیون)[۱۶] 18. ↑ (وبسایت رسمی)[۱۷] 19. ↑ (مهران مدیری)[۱۸] 20. ↑ (همکاران)

طوفان اینجاست/ 6 پوستر هیجان انگیز از کاراکترهای «بتمن: شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» منتشر شد

طوفان اینجاست/ 6 پوستر هیجان انگیز از کاراکترهای «بتمن: شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» منتشر شدسینمانگار همچون همیشه به عنوان اولین رسانه رونمایی می‌کند
طوفان اینجاست/ 6 پوستر هیجان انگیز از کاراکترهای «بتمن: شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» منتشر شد
تاریخ درج : ۳ خرداد ۱۳۹۱
سرفصل : سینمای جهان   |   منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : سریره طاهرافشار: پوسترهای جدید کاراکترهای فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» بصورت آنلاین منتشر شد.


به گزارش سینمانگار، به نقل از امپایر، پوسترهای جدید کاراکترهای فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» بصورت آنلاین منتشر شد.

در این پوسترها، هوا سرد و طوفانی به نظر می رسد. در پایین پوسترها عنوان «اسطوره پایان می پذیرد» درج شده که اشاره ایی به قسمت پایانی سری فیلمهای «بتمن» دارد.

پوسترها معروفترین کاراکترهای فیلم؛ "بتمن"، "بان" و "زن گربه ایی" را نشان می دهد.






در قسمت آخر سری «بتمن»، بازیگرانی چون "آن هاتاوی"، "مایکل کین"، "مورگان فریمن"، "گری اولدمن"، "ماریون کوتیار" و "جوزف گوردون لویت" در کنار دو بازیگر اصلی فیلم، "کریستن بیل" و "تام هاردی" به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» هشت سال بعد از پایان فیلم «شوالیه تاریکی» و ماجراى "جوكر" است(این فیلم در سال 2008 اکران شد). "بتمن" پيرتر شده و آن قوه جوانى را ندارد. در ابتدای داستان با نقش منفى "بين" آشنا مى شويم كه طى ماجراى به شدت مجروح مى شود و مجبور است براى كاهش دردش گازى استنشاق كند. کارهای "بين" شهر گاتام را در موقعیتی آخرالزمانی قرار می‌دهد و...






"کریستوفر نولان" که فیلمنامه کار را با برادرش، "جاناتان" نوشته است، تهیه فیلم را در کنار همکار همیشگی اش، "اما توماس" و نیز "چارلز روون" برعهده داشته است.

به گزارش سینمانگار، «The Dark Knight Rises: شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در 20 ژوئیه (30 تیر) اکران خواهد شد.


اصغر فرهادی: در مسير فيلمسازی راه ميانبر وجود ندارد/ ماريون كوتيار حس‌های پيچيده را به خوبی بازی می‌

اصغر فرهادی: در مسير فيلمسازی راه ميانبر وجود ندارد/ ماريون كوتيار حس‌های پيچيده را به خوبی بازی می‌كنداصغر فرهادی: در مسير فيلمسازی راه ميانبر وجود ندارد/ ماريون كوتيار حس‌های پيچيده را به خوبی بازی می‌كند
تاریخ درج : ۲ خرداد ۱۳۹۱
سرفصل : اخبار سینما و تلویزیون در سایر رسانه ها   |   منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : اصغر فرهادي در حاشيه جشنواره فيلم كن و پس از دريافت جايزه‌ي رسانه‌اي اتحاديه اروپا، به سووالات خبرنگاران خارجي پاسخ داد.


اصغر فرهادي درباره‌ي پروژه‌ي جديدش و تاثير اسكار بر زندگي‌ حرفه‌اش سخن گفت.

به گزارش ايسنا، از كن،‌ اصغر فرهادي در حاشيه جشنواره فيلم كن پس از دريافت جايزه‌ي رسانه‌اي اتحاديه اروپا، به سووالات خبرنگاران خارجي پاسخ داد.

فرهادي درباره انتخاب "ماريون كوتيار" به عنوان بازيگر اصلي فيلم جديدش گفت: به نظرم او خيلي بازيگر خوبي است و حس‌هاي پيچيده را به خوبي بازي مي‌كند. بازيگراني كمي در دنيا هستند كه بتوانند در يك لحظه چند حس پيچيده را با هم داشته باشند اما كوتيار يكي از اين بازيگراني است كه مي‌تواند اين كار را انجام بدهد.

كارگردان نامدار ايراني، درباره علت ساخت فيلم جديدش در فرانسه گفت: قصه‌اي كه به ذهنم رسيده در آنجاست و هيچ موقع خودم براي خودم برنامه نمي‌ريزم و بيشتر قصه‌ها هستند كه براي من برنامه مي‌ريزند تا در آينده چه كار كنم.

فرهادي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره‌ي تاثير اسكار بر زندگي شخصي‌اش گفت: در زندگي شخصي خودم چيزي را عوض نكرده است و رابطه‌ام با بچه‌ها، پدرم و دوستانم مثل گذشته است.

وي همچنين گفت: در نوشتن و كار كردن هم سعي مي‌كنم آن را كنار بگذارم و آن جور كه قبلا كار مي‌كردم ادامه دهم. ولي اتفاقي كه افتاده است، باعث شده ارتباطم با اهالي سينما در دنياي سينما راحت‌تر شود و ارتباط‌هاي بيشتري با فيلمسازان سراسر دنيا پيدا كرده‌ام.

كارگردان «چهارشنبه سوري» همچنين گفت: من نه فقط به خاطر اسكار بلكه به خاطر فيلم‌هايي كه قبلا ساخته‌ام دوستان زيادي پيدا كرده‌ام. به نظر مي‌آيد بخش مهمي از مردم كشورم احساس دوستي بيشتري با آن‌ها پيدا كرده‌ام و اين بزرگترين اتفاقي است كه در زندگي من افتاده است.

فرهادي درباره اينكه چقدر شرايط ساخت فيلم برايش آسان شده است خاطرنشان كرد: من هميشه در بخش فيلمسازي خوش‌شانس بودم و هيچ موقع يادم نمي‌آيد به خاطر پول نتوانسته باشم فيلمي را بسازم. به خاطر اينكه فيلم‌هايم براي كساني كه توليد كردند درآمد خوبي داشته است و از اين نظر مشكلي نداشته‌ام و بيرون از ايران هم كه اولين بار است فيلم مي‌سازم.

اين كارگردان در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره وضعيت فيلمسازي در ايران گفت: سينماي ايران روند خيلي ثابتي ندارد و افت و خيز زيادي دارد. سال‌هايي به طور شگفت‌انگيز، فيلم‌هاي خوب زياد است و سال‌هايي هم فيلم خوب خيلي كم پيدا مي شود و هميشه حركت پر افت و خيزي را سينماي ايران داشته است.

فرهادي در پاسخ به اينكه چقدر صرف نوشتن فيلم‌نامه‌هايش مي‌كند،‌ گفت:خيلي زياد طول مي‌كشد و الان تقريبا نزديك به يك سال است فيلمنامه‌اي در حال نوشتن دارم و هنوز چهار پنج ماه ديگر بايد بر روي آن كار كنم.

وي همچنين گفت: بخش نوشتن فيلم‌نامه خيلي لذت‌بخش است ولي خيلي هم سخت است چون تمام شبانه‌روز آدم با اين موضوع درگير مي‌شود.

كارگردان «جدايي نادر از سيمين» در پاسخ به خبرنگاري درباره‌ي اينكه آخرين مرحله‌اي كه مي‌تواند، در فيلم‌نامه تغييراتي بدهد، چه مرحله‌اي است، گفت: شب قبل از آغاز فيلمبرداري. اما وقتي فيلمبرداري را شروع كردم به هيچ عنوان كليات فيلم را تغيير نمي‌دهم چيزهايي جزيي را ممكن است در سر صحنه تغيير دهم اما ستون‌هاي اصلي را جابجا نمي‌كنم و اين كار خيلي خطرناكي است. مخصوصا اگر فيلمنامه‌اي داشته باشي كه همه چيز مثل يك پازل به هم وصل شود جابجا كردن اين تكه‌هاي پازل ممكن است همه چيز را عوض كند.

فرهادي در بخش ديگري از اين نشست با اشاره به تاثير دوران كودكي‌اش در روند موقعيت اخيرش گفت: مهمترين تاثيري كه در زندگي گرفتم، متعلق به همان مقطع كودكي و نوجواني است، به نظرم مي‌آيد سرمايه بزرگي برايم ايجاد شد كه هنوز دارم از ان استفاده مي‌كنم.

وي يادآور شد: اولين فيلم كوتاهم را زماني كه 13 سالم بود ساختم و مي‌دانستم چه مسيري را قرار است بروم.

فرهادي با اشاره به حضور برخي دانشجويان كلاس فيلم‌سازيش در ايران ادامه داد: الان بعضي دانشجوهاي كلاس من در ايران، اينجا هستند و هميشه به آن‌ها مي‌گويم در مسير فيلمسازي راه ميانبر وجود ندارد و بايد مسير را كامل رفت.

فيلم‌‌ساز برگزيده‌ي اسكار درباره‌ي فعاليت در زمينه‌ي تئاتر گفت: در خارج از ايران به اين موضوع فكر نكردم اما داخل ايران به اين موضوع فكر كردم.

عباس کیارستمی برای سومین بار پیاپی فیلمی را خارج از ایران مقابل دوربین می‌برد

عباس کیارستمی برای سومین بار پیاپی فیلمی را خارج از ایران مقابل دوربین می‌بردعباس کیارستمی برای سومین بار پیاپی فیلمی را خارج از ایران مقابل دوربین می‌برد
تاریخ درج : ۲ خرداد ۱۳۹۱
سرفصل : اخبار سینما و تلویزیون در سایر رسانه ها   |   منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : فیلم جدید عباس کیارستمی با نام موقت «فرایند افقی» در ایتالیا ساخته خواهد شد.




عباس کیارستمی برای سومین بار پیاپی فیلمی را خارج از ایران مقابل دوربین می‌برد.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم جدید کارگردان ایرانی به طور موقت «فرایند افقی» (Horizontal Process) نام دارد.
 
مرن کارمیتز تهیه‌کننده فرانسوی و رئیس شرکت فیلمسازی MK2 در این‌باره، گفت: «عباس کیارستمی مصمم است در آپولیا در ایتالیا کار کند. او عاشق این منطقه است.»
 
کیارستمی که چهار سال است در آپولیا عکاسی می‌کند، ماه مارس در جریان جشنواره فیلم باری از تصمیم خود برای ساخت فیلم «فرایند افقی» خبر داد. او به شرکت‌کنندگان در جشنواره گفت آنچه بیش از همه درمورد آپولیا در جنوب شرقی ایتالیا برایش جالب است، «معماری پیچیده شهرهای مختلف است که پیچیدگی آدم‌هایی را که آنجا زندگی می‌کنند نشان می‌دهد.»
 
کیارستمی ابراز امیدواری کرد این پیچیدگی به فیلم او نیز منتقل شود. فیلم جدید کیارستمی در مراحل اولیه تولید است.
 
کارمیتز گفت: «قرار است او فیلمنامه برای من بیاورد. فکر کنم همین الان فیلمنامه همراه اوست.»
 
با این حال، کارمیتز اشاره کرد: «وقتی با عباس کار می‌کنید، تا وقتی دوربین به کار نیفتاده هیچ وقت از کار خود خبر ندارید. او این قابلیت را دارد که هر لحظه فکرش را تغییر دهد.»
 
کارمیتز دو فیلم آخر کیارستمی - «کپی برابر اصل» که داستان آن در توسکانی روی می‌دهد و «مثل یک عاشق» که در ژاپن روی می‌دهد و روز دوشنبه در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن به نمایش درآمد - را هم تهیه کرده است. کیارستمی قصد دارد فیلم جدید خود را سال آینده فیلمبرداری کند.
 
کارمیتز درباره کیارستمی گفت: «او یک هنرمند نادر است که می‌تواند کاملا جهانی باشد. منطقه و زبان دیگر اهمیت ندارد. او می‌تواند زبان فارسی را به توسکانی ببرد یا شهری در ژاپن را فیلمبرداری کند که می‌تواند هر جا باشد.»
      
کیارستمی 72 ساله در 1997 برای «طعم گیلاس» برنده جایزه نخل طلای کن شد.

نمایش «مثل یک عاشق» کیارستمی در روز بارانی کن +واکنش منتقدان و رسانه ها

نمایش «مثل یک عاشق» کیارستمی در روز بارانی کن +واکنش منتقدان و رسانه هاسینمانگار همراه با شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن
نمایش «مثل یک عاشق» کیارستمی در روز بارانی کن +واکنش منتقدان و رسانه ها
تاریخ درج : ۲ خرداد ۱۳۹۱
سرفصل : ویژه جشنواره های کن و برلین   |   منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : شاهد طاهری: در روزی که باران و طوفان کن را درنوردید و حتی باعث ریزش سقف یکی از سالن‌های نمایش شد، «مثل یک عاشق» کیارستمی با استقبال گسترده‌ی تماشاگران روبه‌رو شد و سالن مالامال از جمعیت بود.
به گزارش سینمانگار، عباس کیارستمی فیلم‌ساز 71 ساله‌ی کشورمان که به نوعی با جشنواره‌ی کن به جهان شناخته شد، بار دیگر به این جشنواره بازگشت. او نخستین بار در سال 1994 برای فیلم «زیر درختان زیتون» در بخش مسابقه‌ی اصلی شرکت کرد و نامزد نخل طلا شد و سه‌سال بعد با «طعم گیلاس» این جایزه را کسب کرد. آخرین حضور او در این جشنواره به دو سال پیش بر می‌گردد که با «کپی برابر اصل» تحسین منتقدان را برانگیخت و جایزه‌ی بهترین بازیگر زن را  برای "ژولیت بینوش" به همراه داشت.

و اما در روزی که باران و طوفان کن را درنوردید و حتی باعث ریزش سقف یکی از سالن‌های نمایش شد، «مثل یک عاشق» کیارستمی با استقبال گسترده‌ی تماشاگران روبه‌رو شد و سالن مالامال از جمعیت بود.

فیلم که داستان شکل‌گیری رابطه‌ای خاص میان یک دختر جوان و پروفسوری بازنشسته را بازگو می‌کند با واکنش دوپاره‌ی منتقدان روبه‌رو شد.

"جوردن مینتزر" منتقد هالیوود ریپورتر در یادداشتی ستایش‌آمیز فیلم را کاملاً در راستای دیگر آثار کیارستمی و با المان‌های شناخته‌شده‌ی همیشگی‌اش می‌داند. بازی‌های فرمی با آنچه که از نظر می‌گذرد، آنچه شنیده می‌شود و آنچه که حقیقتاً اتفاق می‌افتد، دست‌مایه‌ی اصلی روایت فیلم را ساخته است. «مثل یک عاشق» از این منظر مدام با انتظارات مخاطب و نیز هویت شخصیت‌هایش بازی می‌کند که این مسئله درست به سبک و سیاق «کپی برابر اصل» به فیلم وجهی عمیقاً رمزآمیز می‌بخشد.

«مثل یک عاشق» همچنین از منظر فنی و به‌خصوص غنای تصویری مورد توجه قرار گرفته است. تقریباً همه‌ی منتقدان بر جنبه‌ی والای زیبایی‌شناختی تصاویر صحه گذاشته‌اند و کار "کاتسومی یاناگیجیما"، تصویربردار فیلم را ستوده‌اند.

از طرف دیگر بسیاری از منتقدین از پایان فیلم شوکه شدند و آن را ابهام‌آور و و حتی آزاردهنده توصیف کردند. از جمله می‌توان به یادداشت "پیتر بردشاو" منتقد گاردین اشاره کرد که پایان فیلم آن‌قدر غیرمنتظره بود که فکر کردم همانند «بیل را بکش» "تارانتینو" باید منتظر قسمت دوم آن باشم!

کیارستمی در کنفرانس مطبوعاتی پس از نمایش فیلم در این‌باره گفت: «فیلم‌ من آغاز و پایانی ندارند». که این جمله را می‌شود با صحبت‌هایی از خود او درباره‌ی جهان‌بینی‌اش تفسیر کرد: «خيلي از شاعران می‌گویند که رسيدن بي‌معناست؛ مسير را دريابيد. اين مسير است كه ما را سرگرم مي‌كند. من هم خوشحال می‌شوم که می‌توانم کمی در قصّه تعريف‌كردن تخفيف بدهم و خيلي از بازيگران و تماشاگرانم را ناراضي كنم كه می‌گویند من کارگردانِ قصّه‌پردازی نيستم».

در کنار «مثل یک عاشق»، امروز دو فیلم دیگر نیز در بخش مسابقه‌ی اصلی به نمایش درآمدند: نخست «در کشوری دیگر» اثر "هُنگ سانگ‌سو" و دیگری «هنوز هیچ‌کجای کار را ندیده‌ای» ساخته‌ی "آلن رنه".

"هُنگ سانگ‌سو" که از آثارش در چندسال اخیر با بازخورد مثبت جهانی روبه‌رو شده‌اند و در سال 2010 با فیلم «هاهاها» برنده‌ی جایزه‌ی نگاه ویژه‌ی کن شد، نخستین فیلمش را در خارج از کره ساخته است. در این فیلم سه‌اپیزودی که طبق معمول دیگر آثار این کارگردان خوش‌قریحه‌ی کره‌ای پر از بازی‌های ساختاری و داستان‌های تو در تو است، "ایزابل هوپر" بازیگر سرشناس فرانسوی سه نقش متفاوت را در هر یک از اپیزودها بازی می‌کند.

همچنین اتمسفر کلی حاکم بر فیلم همچون دیگر آثار او لطیف بوده و رگه‌هایی از طنز در آن دیده می‌شود.

"آلن رنه"ی 89 ساله نیز با داستانی که همزمان شوخ‌و‌شنگ و نیز جدی توصیف شده است، یکی از آخرین حضورهایش را در کن تجربه می‌کند.

داستان فیلم درباره‌ی گروهی از بازیگران است که برای خواندن وصیت‌نامه‌ی یک نمایش‌نامه‌نویس متوفی در خانه‌ی او گرد هم می‌آیند. فیلم از دریچه‌ی هنر تئاتر، حسرت‌های گذشته، عشق، مرگ و دیگر احساسات انسان‌ها را بازتاب می‌دهد.

"تاد مک‌کارتی"، منتقد سرشناس هالیوود ریپورتر، آن را برای دل‌بستگان جدی "رنه" خوشایند و دل‌چسب معرفی کرده اما در قیاس با ساخته‌ی پیشین‌اش، «علف وحشی» در مقام نازل‌تری می‌‌یابد.

«چمران» ابراهیم حاتمی‌کیا پروانه ساخت دریافت کرد

«چمران» ابراهیم حاتمی‌کیا پروانه ساخت دریافت کردبه تهیه‌کنندگی مهدی کریمی؛
«چمران» ابراهیم حاتمی‌کیا پروانه ساخت دریافت کرد
تاریخ درج : ۲ خرداد ۱۳۹۱
سرفصل : سینمای ایران   |   منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : پروزه «شهید چمران» به تهیه‌کنندگی مهدی کریمی و کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا از شورای پروانه ساخت مجوز تولید دریافت کرد.




به گزارش سینمانگار، به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، جلسه شورای صدور پروانه فیلمسازی 35 میلیمتری در تاریخ 1خرداد‌ماه ‌در محل اداره کل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه‌ای برگزار شد و طی این جلسه با تغییر تهیه‌کنندگی پروژه «شهید چمران»‌ موافقت شد. 

«دلتنگی‌های‌ عاشقی» (‌زندگی شهید مد‌ِق) به تهیه‌کنندگی محمدرضا شرف‌الدین و کارگردانی رضا اعظمیان (سرداران شهید)، «شهید چمران» به تهیه‌کنندگی مهدی کریمی و کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا (سرداران شهید) عناوین پروژه‌هایی است که از این شورا پروانه ساخت دریافت کرده است.
 
پس از تایید نهایی فیلمنامه «دلتنگی‌های عاشقانه» با صدور پروانه ساخت برای این پروژه که قبلاً موافقت اصولی برای آن صادر شده بود موافقت شد.
 
این گزارش می‌افزاید: از ابتدای سال 91 تا کنون سه پروژه سینمایی با مضمون زندگی سرداران شهید دفاع مقدس با حمایت سازمان سینمایی کشور آغاز شده است که ‌نخستین پروژه زندگی سردار شهید شوشتری بود.